Komentovaná prohlídka výstavy pro pedagogy
Zveme vás na komentované prohlídky pro pedagogy, ve kterých vás provedeme výstavou A COOL BREEZE v Galerii Rudolfinum a novou instalací v Artparku. V rámci prohlídky Vás zároveň seznámíme s připravenými doprovodnými programy pro školní skupiny.
Komentované prohlídky pro pedagogy proběhnou v úterý 28. 5. v 16:30 a ve středu 5. 6. v 16:00. Vstup volný. Prosíme o rezervaci na emailu svadlenkova@rudolfinum.org.
K výstavě A COOL BREEZE nabízíme tyto programy pro školní skupiny:
Komentované prohlídky pro školy
2. stupeň ZŠ/SŠ 60min.
Popletená figura
ZŠ/SŠ 90/120min.
Výstava A COOL BREEZE odkrývá možnosti prostorového zobrazování figury v současném umění v souboru děl sedmnácti umělců. Jejím hlavním tématem je nové pojetí klasického sochařského námětu figury, který je stále častěji zpracováván neobvyklým postupem a netradičními materiály. V průběhu programu se seznámíme se současným figurálním sochařstvím, dotkneme se jeho historie a v praktické části se zaměříme na proměny chápání proporcí lidské figury ve výtvarném umění, které hravým způsobem zpracujeme. Lze ještě dnes používat lidské tělo v sochařství jako prostředek vyjádření? A lze pomocí lidského těla formulovat i nadále bohatě strukturovaná sdělení?
Nezapomeň na pomník
ZŠ/SŠ 90/120min.
Když se řekne pomník, vybavíme si sochu, většinou figurální, bronzovou nebo kamennou. Pomníky mají připomínat významné osoby či události a bývají umístěné ve veřejném prostoru, v místech, kde se běžně pohybujeme. Co ale jsou ty významné události? Co vše si zaslouží být „zapamatováno“? A čemu byste pomník chtěli postavit vy? Ve výstavě současného figurálního sochařství si na příkladech děl světových sochařů ukážeme různé přístupy ke ztvárnění lidské postavy v soše, různá témata, která stojí za umělecké ztvárnění i jejich odlišnosti od tradičně pojatých pomníků. Budeme debatovat o tom, co už pomník není, a naopak jak prostorové umělecké dílo může jako pomník fungovat, přestože na první pohled naší vžité představě neodpovídá. V praktické části se pokusíme vytvořit několik různých netradičních variant pomníku, pro které najdeme umístění.
Živá socha
MŠ/ZŠ 90/120min.
Dá se fyzicky prožít výtvarné dílo? Jak se mu „dostat pod kůži“? Odráží socha jen to, jak vypadáme, nebo i to, co cítíme? Jaké to je být udělaný z mramoru, ze dřeva, ze skla, z polystyrénu, z umělé hmoty? Máme hlavu vztyčenou, když se bojíme? Jsme schoulení, když jsme odvážní? Může být v polystyrenové soše ukryta síla? Může skleněná socha vyjadřovat odvahu? Na to vše a ještě mnohem víc se pokusíme během naší dílny a prohlídky výstavy přijít. A na závěr se „oblečeme“ do těl vystavených v galerii a zatančíme si. Program obsahuje pohybovou a prožitkovou složku.