Galerie Rudolfinum

Edukační prostor Artpark

Artpark nabízí přístupný model prezentace historie a současnosti umění.

Přijďte i se svými dětmi a zapojte se do interaktivních projektů a uměleckých workshopů vedených našimi lektory.
Dozvíte se zajímavé informace z uměleckého světa, které jsou součástí výzdoby prostoru. Jde
o jedinečný kreativní prostor a zároveň „učebnici“ výtvarného umění ve 3D rozměru, kde se návštěvník setkává s nejčastějšími otázkami pokládanými v galeriích a muzeích a dostává na ně
srozumitelné odpovědi. Vytváříme nový prostor pro vzdělávání nejen nejmladší generace, ale nabízíme nové podněty všem návštěvníkům galerie. Témata, která se zde otevírají, se vztahují k podobám současného umění, k jeho výstupům a návštěvníci jsou tak dobře připraveni na otázky a impulsy,
které výstavy v Galerii Rudolfinum nabízejí. Artpark nebude ani po realizaci instalace
zcela dokončený. Naopak, i v budoucnu by měla být využívána jeho mobilní povaha,
schopnost neustále se přetvářet, pokládat nové otázky a hledat na ně odpovědi.
O výtvarný koncept Artparku se postarali umělci Zbyněk Baladrán, David Kalika (Kakalík), Jiří Franta či Markéta Hlinovská.

Veřejnosti i školním skupinám nabízíme nepřetržitou nabídku programů, workshopů a dílen s přizvanými umělci. V prostoru Artparku probíhají debaty s teoretiky umění, historiky nebo umělci, připravujeme prezentace aktuálních témat či námětů spojených s probíhajícími výstavami. Pokud máte zájem o program z naší nabídky, program mimořádně připravený pouze pro vás nebo individuální výklady, obraťte se na Ondřeje Horáka: horak@rudolfinum.org nebo na číslo +420 227 059 346.

Artpark se nachází v přízemí galerie, sousedí s kavárnou a vchod je přímo z dvorany Rudolfina.

Otevírací doba: každý den mimo pondělí od 10 do 18 hodin.

stálé programy pro školy

stálé programy pro školy

Speciální programy pro MŠ, ZŠ, SŠ a gymnázia zahrnují komentované prohlídky, workshopy a výtvarné dílny. Programy nabízíme na 60, 90 a 120 minut (případně dle dohody) od úterý do pátku (10 – 17h). Vstupné a programy s lektory jsou pro organizované nebo školní skupiny zdarma.
V případě zájmu neváhejte kontaktovat Ondřeje Horáka na emailové adrese horak@rudolfinum.org.

Příběh uměleckého díla
MŠ/ZŠ 60/90/120
Program je prvním nahlédnutím do světa umění. Podíváme se společně na to, co je umění a kde všude ho hledat. Zjistíme, jak mohou umělecká díla vypadat dnes. Pomocí zábavných her a výtvarných aktivit odpovíme na otázku “Koho a co potřebuje umělecké dílo ke svému životu?” Zahrajeme si postupně na umělce, kurátory a diváky a najdeme nejvhodnější místo pro vystavení uměleckých děl, která vzniknou.

Umí současní malíři malovat?
ZŠ/SŠ 90/120
Proč dnes vypadá umělecké dílo jinak než kdysi? Co se stalo v umění během 19. století a jak tyto události ovlivnily vývoj umění ve 20. století? Na tyto a další otázky najdou žáci odpověď v rámci svého vlastního pátrání v Artparku. Proměnu výtvarného názoru této epochy zažijí i ve své vlastní výtvarné tvorbě. Dostanou se od tradiční malby až k novým médiím 20. a 21. století. V závěrečném workshopu si vyzkouší tvořit jako postmoderní umělci na zadání jako performance, site-specific, bodyart a další.

programy k aktuální výstavě

programy k aktuální výstavě

K právě probíhající výstavě německého malíře Eberharda Havekosta 'Logik’ v Galerii Rudolfinum jsou pro školní skupiny připraveny tyto kreativní vzdělávací programy.
V případě zájmu neváhejte kontaktovat Ondřeje Horáka na horak@rudolfinum.org.

Kvality povrchu – povrchy kvalit
ZŠ/SŠ/90
Program nazvaný „Kvality povrchu – povrchy kvalit“ k výstavě Logik Eberharda Havekosta dává odpovědi na otázky, proč dnes malba vypadá jinak, než třeba před 100 lety. Jak se umělci ve 20. století osvobodili od realistického pojetí? A jaké nové možnosti malba současným umělcům nabízí? Na Havekostových dílech se seznámíme s přístupem realistickým, geometricky abstraktním, s gestickou akční malbou apod. Studenti budou moci sami hledat rozdíly a nacházet klíče k jejich pochopení formou hry a prezentace nalezených souvislostí.
V závěrečném malířském workshopu navážeme na specifický Havekostův způsob, jak pracuje s předlohami ke svým obrazům – používá digitálně manipulované fotografie, materiály z novin, časopisů, z televize, zajímají ho nezvyklé detaily a proměny jejich působení. Pro nás bude inspirací jeho práce s různými povrchy a materiály, které mohou v procesu tvorby zcela změnit svůj charakter a dát divákovi klamavý dojem o svých skutečných vlastnostech.

Co všechno vidím na obraze?
MŠ/ZŠ/60/90
Jak vzniká obraz a jaké podoby může mít? Proč na některých obrazech nic skutečného nerozeznám? Na Havekostových dílech se seznámíme s různým malířským přístupem.
Děti budou moci sami hledat rozdíly a snažit se říci, co na obrazech rozpoznávají.
Předlohou pro umělcovu malbu jsou především televizní či tištěné reklamy nebo vlastní fotografie, v nichž se objevují motivy přírody, lidské figury a také nejrůznějších dopravních prostředků – třeba karavanů, aut nebo letadel. V závěrečném malířském workshopu navážeme na specifický Havekostův způsob ve kterém pracuje s fotografickými předlohami, ve kterých se zaměřuje na nezvyklé detaily.

fotogalerie

fotogalerie

/* by Sinfin.cz */